VVV koopzondag en chat

VVV Texel nog beter bereikbaar

Vraag creëert aanbod, ook bij VVV Texel. Gezien het grote aantal toeristen tijdens het hoogseizoen gaat de VVV dit jaar experimenteren met verruimde openstelling tijdens een beperkt aantal zondagen. Daarnaast wil de VVV beter bereikbaar zijn; zowel online als telefonisch. Mailverkeer op zondag en de mogelijkheid tot chatten moeten de piekmomenten van het online bezoek gaan opvangen.

Optimale bereikbaarheid op het moment dat de klant daar behoefte aan heeft: voor VVV Texel betekent dit, dat er ook ’s avonds en in het weekend gebeld, gemaild en gechat moet kunnen worden. Uit een onlangs gehouden enquête bleek dat de piekmomenten van het bezoek van de website op zondag en maandag liggen. Uit diezelfde enquête kwam ook de wens om langer telefonisch bereikbaar te zijn naar voren.

VVV-directeur Wouter de Waal: ‘Tijdens het hoogseizoen gaan we experimenteren met openstelling tijdens een aantal zondagen. We hebben daar de acht koopzondagen voor gekozen die Winkelhart Den Burg heeft ingevoerd. Afhankelijk van de resultaten kijken we vervolgens of we op nog meer feestdagen dan nu open zullen gaan. En daarnaast zorgen we ervoor dat we online én telefonisch ruimer bereikbaar zijn. Tot eind oktober zijn we op zondagavond en maandagavond telefonisch bereikbaar. En we hebben de mogelijkheid tot chatten op onze website geïntegreerd.’ De eerste maandagavond bleek zeer succesvol, aldus Wouter de Waal:

"20 telefoontjes, 14 chats en verschillende mails. We hadden zelfs verschillende telefoontjes die we door de drukte niet konden beantwoorden. Gelukkig kunnen die mensen een boodschap inspreken en dan nemen we weer contact met ze op. Het leuke is dat we ook zien dat na een chat vaak een boeking gemaakt wordt. Er waren ook veel Duitse gasten bij die zeer enthousiast reageerden. Het voordeel van ’s avonds bereikbaar zijn is bovendien dat we ook gastheren gemakkelijk kunnen bereiken, omdat ze overdag vaak niet thuis zijn. Na de eerste avond gaan we dus vol gas door, elke zondagavond en maandagavond."

VVV Texel is vooralsnog op acht koopzondagen van 5 juli tot en met 23 augustus geopend van 12.00 tot 16.00 uur. De VVV is daarnaast op zondagen van 18.00 tot 21.00 uur en maandagen telefonisch bereikbaar tot 21.00 ’s avonds. Chatten is mogelijk op de dagen en tijdstippen die staan aangegeven op de website. Hoofd Front Office Dalea Polman vindt het een verrassende manier van communiceren. ‘Heel anders dan we gewend zijn; gasten verwachten een snel en kort antwoord op vrij simpele vragen: Wat is de afstand van mijn accommodatie naar het strand? Of: Mag ik mijn hond meenemen? Graag zien ze dergelijke vragen beantwoord voordat ze een reservering afronden. Het is voor ons even schakelen, maar deze informele manier van communiceren is zowel leuk, als doeltreffend.’

 vvvteam

Het team van het Front Office van VVV Texel. V.l.n.r.: Afke Jimmink, Hanneke Keijser, Erna Hin, Jopie Oomkes, Marie-Christine Pijnenburg, Liselotte Vlaming, Dalea Polman, Daniëlle Snowden, Marjan Boersen en Anita Ran. Op de foto ontbreken Nicolette Dapper en Trea van Leeuwen.

Fotografie: Liselotte Schoo

 

Ondernemer uitgelicht

Twitter

TOP Texel - Texels Ondernemers Platform - Postbus 155 - 1790 AD DEN BURG Texel - E-mail:
ontwerp & techniek: Zilte Zaken i.s.m. WEBJONGENS © 2017