Informeer uw gasten over het nieuwe e-vignet

Vanaf 1 januari 2017 kunnen Texelaars en toeristen op heel Texel parkeren met het Texel e-vignet. In alle dorpen en bij alle strandslagen. Het e-vignet is online eenvoudig aan te schaffen voor een jaar, week of dag. Informeer uw gasten al voor hun komst naar Texel over de mogelijkheden en help ze om zorgeloos te parkeren op ons eiland.

8d7cc982 48c8 2d60 d346 f88f219156b0

Ontzorg uw gasten

Het is prettig als uw gasten voordat ze op Texel arriveren de parkeersituatie op ons eiland kennen. Dat voorkomt vragen, onduidelijkheden en irritaties. De gemeente besteedt in advertenties en online via onze website en social media veel aandacht aan het nieuwe parkeersysteem. Toch blijken veel gasten nog niet op de hoogte. Daarom doen wij graag een beroep op u. Als logiesverstrekker speelt u een belangrijke rol in de informatievoorziening. U heeft immers al in een vroeg stadium contact met de gast.

 Maak het ze gemakkelijk

Natuurlijk wilt ook u dat uw gasten een zorgeloze vakantie op ons eiland hebben. Maak het ze gemakkelijk. Adviseer ze om voor vertrek naar Texel alvast een Texel e-vignet aan te schaffen. Dat kan via de website www.texelevignet.nl. Kenteken invullen, periode kiezen en betalen. Een handeling die in een paar minuten is uitgevoerd en die veel gemak geeft tijdens het verblijf op Texel.

Wij helpen u helpen

Om gasten die een De gemeente heeft allerhande informatiematerialen gemaakt die door iedereen gebruikt mogen worden. Denk aan buttons en banners voor uw website, digitale folders in verschillende talen, een animatiefilmpje etc. Al deze zaken zijn eenvoudig en kosteloos te downloaden via www.texelevignet.nl. Folders zijn af te halen bij de Publieksbalie op het gemeentehuis.

Wat kunt u doen

U kunt uw gasten informeren over de Texelse parkeersituatie door: 

  • Bij de reserveringsbevestiging een (digitale) folder mee te sturen
  • Een button/banner te plaatsen op uw website
  • Een week voordat uw gast naar Texel afreist deze een informatiemail te versturen waarin u hem attendeert op de (gewijzigde) parkeersituatie op het eiland
  • Bij het inchecken van de gast vragen of die bekend is met de Texelse parkeersituatie en hem zo nodig een folder uitreiken of verwijzen naar de website

Op deze manier kunnen we er samen voor zorgen dat onze gasten goed geïnformeerd zijn en ze zich bij aankomst op Texel geen zorgen meer hoeven maken over parkeren.

Tip

Natuurlijk kunt u nog een stap verdergaan in het ontzorgen van uw gasten: u kunt zelf een Texel e-vignet voor hen regelen! Wanneer u het kenteken van uw gast weet, kunt ú online de gewenste parkeerkaart regelen. De kosten kunt u bijvoorbeeld meenemen in de totale boekingskosten of laten betalen bij de incheck op Texel.

Verbeteren mobiliteit

De opbrengsten van het Texel e-vignet besteedt de gemeente aan het verbeteren van de mobiliteit op Texel. We optimaliseren het wegennet, zorgen voor betere parkeermogelijkheden en verhogen de verkeersveiligheid door o.a. de aanleg van bermverhardingen, meer fietspaden en we breiden de voorzieningen uit voor duurzaam vervoer.

Suggesties?

Heeft u suggesties om de informatievoorziening verder te verbeteren of heeft u behoefte aan andersoortig informatiemateriaal? Laat het ons gerust weten.

Nieuw: weekvignet naar 8 dagen

Veel mensen komen op donderdag en vertrekken de vrijdag een week later. Hierdoor zouden zij voor één dag een nieuw vignet moeten kopen. Op verzoek van TOP en de VVV is de geldigheid van een weekvignet verlengd naar 8 dagen. Die wijziging is al ingevoerd bij de parkeerautomaten. In het online betaalsysteem (texelevignet.nl) wordt deze voor het Paasweekend gerealiseerd. Parkeerwachters handhaven op de verlengde geldigheid. Dat betekent dat uw gasten met een weekvignet aangeschaft voor 14 april, probleemloos gebruik kunnen maken van de 8 dagen geldigheid.  

Betalingen Duitse gasten

De gemeente ontvangt signalen dat Duitse gasten soms niet kunnen betalen met hun betaalpas bij de parkeerautomaat. Er wordt momenteel nader onderzoek gedaan zodat we inzichtelijk krijgen wanneer dit probleem zich voordoet. Om zodoende zo snel mogelijk met een adequate oplossing te komen. Het advies is om uw Duitse gasten online een Texel e-vignet te laten aanschaffen. Via texelevignet.de kan men met PayPal, creditcard of Ideal betalen.

 

 

Ondernemer uitgelicht

3f218fa4 32e9 870b b653 4946e9cf2de3

Paardenhotel een droom die uitkomt

Voor deze aflevering van

...

Twitter

TOP Texel - Texels Ondernemers Platform - Postbus 155 - 1790 AD DEN BURG Texel - E-mail:
ontwerp & techniek: Zilte Zaken i.s.m. WEBJONGENS © 2017