VVV Texel
Een strategisch belangrijke partner van TOP Texel is VVV Texel. De samenwerking tussen TOP en VVV Texel is uniek in Nederland en zorgt ervoor dat Texel en haar ondernemers professioneel onder de aandacht gebracht worden (de juiste doelgroepen op het juiste moment en met de juiste boodschap), maar dat is lang niet meer het enige.
De vier kerntaken van VVV Texel
Het promoten van Texel als vakantie-eiland
VVV Texel is dagelijks bezig met gerichte promotie van het eiland, dankzij expertise op het vlak van online marketing, database marketing en e-commerce. Gericht op een kwalitatieve en gesegmenteerde aanpak, welke de seizoenverbreding versterkt. Niet alleen via de VVV Texel-website, maar ook via onder meer Facebook, Instagram, YouTube, PR & Free Publicity en e-mailnieuwsbrief.
Informeren en inspireren van gasten voor een perfect Texel verblijf
Met ruim 120 jaar VVV-dienstverlenende ervaring en als inwoners van het eiland kennen de medewerkers elke centimeter van het eiland en weten ze precies wat de gast nodig heeft. Sterker, ze weten onze gast te verrassen en inspireren. Naast de digitale kanalen speelt de VVV-medewerker, vanuit service en kennis perspectief, nog altijd een onderscheidende rol.
Bieden van boekingsmogelijkheden voor accommodaties en tickets
Ondernemers en logiesverstrekkers kunnen hun bereik en inkomsten vergroten via de website van VVV Texel tegen een scherp commissiemodel. VVV Texel biedt een full-service platform waarop het grootste aanbod accommodaties, diensten en activiteiten voor het perfecte Texelverblijf samenkomen: “Hier vind je meer”.
Ondersteuning bieden via kennis en advies, waaronder KADO Texel
Via kennisplatform KADO Texel biedt VVV Texel, in samenwerking met TOP, TESO en Gemeente Texel, ondernemers inzicht in cijfers en feiten over het toerisme op Texel. Deze kennis draagt bij aan onder meer betere prognoses, ontwikkeling van nieuwe concepten, personeelsmanagement en professionaliseren van marketingcommunicatie.
Voordelen voor TOP-leden
TOP-leden kunnen gebruik maken van verschillende diensten van VVV Texel:
- Verblijven en activiteiten boekbaar maken. Laat je product of dienst eenvoudig boeken via de website van VVV Texel. VVV Texel organiseert frequent acties en arrangementen en besteedt continue aandacht via de promotionele kanalen.
- Vermelding VVV-website. Elke onderneming krijgt een vermelding op de VVV-website met een link naar de eigen website. VVV Texel heeft een uitgebreide online activiteitenagenda en ook ticketverkoop kan compleet via VVV Texel lopen. Ook kunnen ondernemers gratis een folder of flyer in de VVV-winkel plaatsen.
- Persbezoek aan jouw bedrijf. VVV Texel organiseert regelmatig persbezoeken voor journalisten uit binnen- en buitenland. Je kunt jouw bedrijf of accommodatie aanmelden voor een persbezoek met mooie PR exposure als gevolg.
- Kennis & Data. TESO vervoerscijfers, bezettingsprognoses en ervaringen van bezoekers uit de Texel Monitor zijn beschikbaar voor TOP-leden. Of laat je verrassen tijdens de jaarlijkse Inspiratietrip met collega-ondernemers wat zeker leidt tot nieuwe inzichten die je terug meeneemt naar Texel.
- Foto's van jouw bedrijf of accommodatie. De website van VVV Texel biedt uitstekende mogelijkheden om jouw accommodatie of bedrijf met mooie, zonnige en grote foto's te presenteren. VVV Texel organiseert regelmatig acties waardoor je als verhuurder voor een zeer laag tarief professionele foto’s kunt laten maken.
- Drukwerk. Wil je drukwerk van VVV Texel verkopen? Je kunt bijvoorbeeld de Kaart van Texel of verschillende wandel- en fietsroutes met korting bestellen. Denk bijvoorbeeld aan de populaire uitgaven de Kaart van Texel, het boekje Eilandroutes en de Lammetjesfietsroute.
- Advies. VVV Texel is toeristisch expert en adviseert je graag bij vraagstukken in zowel de logies als niet-logies secties. Van advies over prijsstrategie voor een accommodatie, doorlichten van je online presentatie, tot ondersteuning bij de agenda, tickets en aanverwante zaken.
Prestaties VVV Texel
- Jaarlijks in totaal 6 miljoen websitebezoeken
- Informatiebereik: ruim 700.000 gasten vinden informatie via telefoon, mail, WhatsApp en website. Dat is 52% van alle Texel bezoekers
- Social Travel 30 positie behaald te midden van gerenommeerde partijen als Center Parcs, Schiphol, TUI, Corendon, Landal, KLM en Booking.com
- 250.000 structurele volgers (Texel-fans) via social media en nieuwsbrief
- 53 miljoen contactmomenten met onze doelgroep in de 3 focuslanden (NL, BE, DU)
- Beoordeling dienstverlening VVV Texel: 8,3
Contact met VVV Texel
Dagelijks zijn medewerkers van VVV Texel beschikbaar om jou als ondernemer te woord te staan. Zij kunnen helpen met het invoeren van accommodaties, activiteiten of tickets.
TOP-leden dragen jaarlijks gezamenlijk € 240.000,- af aan VVV Texel. Dit bedrag wordt verdubbeld door Gemeente Texel en TESO draagt 50% van de TOP-bijdrage af. TOP is vertegenwoordigd in de Raad van Toezicht en overlegt frequent met VVV Texel, om ervoor te zorgen dat het ondernemersbelang gewaarborgd wordt in het VVV beleid.